- ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
- Jelen dokumentum Balatoni Horgászcentrum Kft. (székhely: 8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29., cégjegyzékszám: 19-09-510138, adószám 14216033-2-19), mint a Peca-kunyhó Horgászáruház üzemeltetője, valamint a termék megrendelője között létrejövő jogviszonyt szabályozza – továbbiakban: Szerződés.
- Balatoni Horgászcentrum Kft. vagy Kereskedő, valamint Megrendelő a továbbiakban külön-külön Fél, együttesen Felek között.
- A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint az abban foglaltak értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire.
- Felek közös akaratukból fakadóan szolgáltatások igénybevételére vonatkozó egyéni feltételrendszert külön, egyedi szerződésbe foglalhatnak, amely esetben azonban a Felek közötti megállapodás jelen dokumentumot kiegészíti. Jelen ÁSZF rendelkezéseivel ellentétes feltételek kikötése esetén a Felek közötti egyedi szerződés rendelkezései az irányadók.
- A MEGRENDELÉS MENETE
- Rendelések feladása elektronikus úton, a http://www.pecakunyho.hu/ webcímen keresztül történik az alábbiak szerint:
- A Megrendelő tetszés szerint kiválaszthatja a honlapon található, megvásárolni kívánt terméket.
- Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a “Kosárba rakom” gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezésben a Kereskedő minden alkalommal 1 db-ot ajánl fel. A következő ablakban, a Megrendelő eldöntheti, hogy további termékeket választ, vagy véglegesíti a megrendelését.
- A kosár tartalma böngészés közben bármikor megtekinthető, változtatható, törölhető. Ha a Megrendelő törölni kívánja a megrendelés bármelyik elemét, akkor a képernyő felső részében található kosár ikonra kattintva a törölni kívánt termék melletti “X” (törlés) ikonnal van lehetősége. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket rendelhet meg. Mindaddig nem kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg a Megrendelő nem véglegesítette a kosár tartalmát, azaz a megrendelését.
- A megrendelés leadása előtt a Megrendelő köteles leellenőrizni a szállítási címet, majd a tovább gombra kattintva kiválasztja a szállítási módot. A tovább gomb segítségével kiválaszthatja a fizetési módot. A legutolsó oldalon a rendelés feladása ablakban véglegesítheti a megrendelést, a Kereskedő munkatársának üzenhet a szállítással és rendelésével kapcsolatban. A megrendelés véglegesítésével a Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik.
- A megrendelés véglegesítésekor a Kereskedő email-en visszaigazolást küld a Megrendelőnek vásárlási szándékáról.
- A Kereskedő megrendeléssel kapcsolatos felelőssége:
- A megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve bármely egyéb, ebből adódó problémáért, hibáért a Kereskedő nem vállal felelősséget.
- Amennyiben a Kereskedő. minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére (különös tekintettel, de nem kizárólagosan a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra), akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelést követően felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
- A vételár meghatározása, fizetés teljesítése:
- A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
- Bankkártyás fizetés esetén az alábbi szolgáltatót vesszük igénybe:
- myPOS Hungary Kft. (székhely: 1136 Budapest, Balzac utca 37. mf 2.; adószám: 27832840-2-41, cégjegyzék szám: 01-09-399744)
- A Szállítási költség Magyarország területén belül az alábbiak szerint alakul:
- 0 – 19.999,-Ft közötti vásárlás esetén átutalással, online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel házhozszállítás esetén: 1.890Ft
- 20.000 Ft – 39.999,-Ft közötti vásárlás esetén átutalással, online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel GLS csomagpontra történő kézbesítéskor: 1.690Ft
- 40.000,-Ft felett átutalással, online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel: költségmentes
- Az utánvétellel rendelt csomagok készpénzkezelési költsége egységesen: 790 Ft.
- Személyes átvétel esetén szállítási díj nem került felszámolásra.
- A Kereskedő túlméretes termék esetén csomagolási költséget számíthat fel.
- Fizetés feltételei:
- A leadott megrendelést rendeléskor bankkártyával, vagy átutalással, vagy a csomag kézhezvételekor, utánvétellel, a kézbesítőnek, illetve személyes átvétel során a Kereskedő munkatársának fizeti. A vételár mindig a megrendelt áru mellett feltüntetett fogyasztói ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t. Átutalás esetén a szállítási idő meghosszabbodhat, mivel az összeg bankszámlára történő beérkezését követően kerül feladásra a csomag.
- Kuponos akciók esetében a kuponon szereplő kedvezmény csak teljes árú termékeknél vehető igénybe, más promóciókkal nem összevonható és a kupon akció feltételeinek (határidő, minimális rendelési érték stb.) teljesülniük kell!
- A fogyasztó által megvásárolt ajándékutalvány (ajándékkártya) egy alkalommal használható fel.
- Az ajándékutalványt (ajándékkártyát) a vásárlástól számított 1 éven belül fel kell használni (le kell vásárolni), az ajándékutalvány (ajándékkártya) a vásárlásától számított egy éven túl nem használható fel.
- Egy terméknek a megvásárláshoz egy ajándékutalvány (ajándékkártya) használható fel.
- Kupon és ajándékutalvány (ajándékkártya) együttesen nem használható fel azonos termék vásárláshoz.
- Az akció csak a meghirdetett időtartamra vonatkozik. Az ilyen vásárlások adatvédelmi szempontból semmiben nem térnek el a normál webáruházi vásárlásoktól.
- A szerződés rögzítése, a megrendelés nyomon követése:
- A visszaigazolás elküldésével a megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar.
- A megrendeléseket (Szerződés) a Megrendelő iktatja, továbbá adathordozón a megrendelő által hozzáférhető, ellenőrizhető formában a megrendeléstől számított 5 évig tárolja.
- A környezet védelme iránt elkötelezett Kereskedő az elektronikus úton leadott megrendelések teljesítéseiről kiállított számlát a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre elektronikus levélben küldi meg Megrendelő részére.
- A Megrendelő a rendelésről a Vevőszolgálaton keresztül kaphat tájékoztatást.
- Kereskedő a GLS futárszolgálattal szállíttat. Amennyiben a megkapott tájékoztatás alapján a termék a futárszolgálatnak átadásra került, a Megrendelő termék kiszállításáról a futárszolgálatoknál is érdeklődhet.
- Szállítási feltételek (A rendelés kézbesítése, a termék átvétele):
- Amennyiben a megrendelés tartalma a megrendelő által megerősítésre került, a kézbesítés az alábbi módon lehetséges:
- Személyes átvétellel: Peca-kunyhó Horgászáruház (8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29.)
- Kézbesítés a megrendelő által megadott címre.
- A csomag kiszállítása futárszolgálat igénybevételével történik. A Kereskedő az alábbi futárszolgálatot veszi igénybe:
- GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.), továbbiakban Futárszolgálat
Miután a Kereskedő a megrendelt csomagot átadta a futárszolgálatnak, a Megrendelőnek küld egy értesítő e-mailt, illetve telefonon megkeresi, mely során tájékoztatást nyújt a csomag várható kézbesítésének napjáról.
- GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.), továbbiakban Futárszolgálat
- A Kereskedő által vállalt kiszállítási határidő a megrendeléstől számított 7 munkanap. A kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között. Készlethiány, illetve egyéb kiszállítási akadály esetén a Kereskedő ettől eltérhet.
- Az általános kiszállítási időtől való eltérés esetén a Kereskedő köteles tájékoztatni a Megrendelőt. Amennyiben a Megrendelőnek a módosult kiszállítási határidő miatt a termék megvásárlása nem áll érdekében, a Szerződéstől elállhat.
- A termék –futárszolgálatnak történő átadását követően- a termék kiszállítására, illetve a Kereskedő és a Futárszolgálat felelősségére a közöttük fennálló külön megállapodás irányadó azzal, hogy az a Kereskedő – jelen ÁSZF-ben megállapított – felelősségét nem módosíthatja.
- Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat tájékoztatja a Megrendelőt, mely a megismételt kézbesítés időpontjáról. A futárszolgálat két kísérletet tesz a csomag átadására. Amennyiben többszöri próbálkozásra sem tudja kézbesíteni a csomagot, és a csomag meg nem érkezését a Kereskedő Megrendelőszolgálatán jelzi a megrendelő, a Szállító a postaköltség felszámításával újra kipostázza a csomagot. Amennyiben a Kereskedő egy címről több alkalommal is visszakapja a csomagot, a megrendelést törli, és a továbbiakban csak előre fizetés esetén küldi ki a megrendelt árut.
- A leszállításra került termékekről a Kereskedő részletes számlát küld a Megrendelőnek elektronikus formában környezetvédelmi okokból. A megrendelő eltérő nyilatkozata hiányában- a Vevő címe megegyezik a szállítási címmel.
- Amennyiben a megrendelés tartalma a megrendelő által megerősítésre került, a kézbesítés az alábbi módon lehetséges:
- A megrendeléssel kapcsolatos problémák, panaszok:
- Ha a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen probléma lép fel (pl. készlet nyilvántartási hibák), Vevőszolgálat felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, és tájékoztatja a problémáról és a lehetséges megoldásokról.
- Amennyiben a vásárlása során bármilyen panasza merül fel, úgy reklamációját kérjük jelezze
- személyesen a Balatoni Horgászcentrum Kft üzlethelyiségében Peca-kunyhó Horgászáruház (8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29. ) vagy
- e-mailben az info@pecakunyho.hu címen, vagy
- telefonon a +36 30 531-9493számon.
- Amennyiben a vállalkozással nem tudja rendezni a vitát, úgy a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalhoz, valamint a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat.
- Veszprém Vármegyei Kormányhivatal, Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály:
- Cím: 8200, Veszprém, Megyeház tér 1.
- Telefonszám: +36 88/550-510
- E-mail: veszprem.fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
- Elképzelhető, hogy technikai vagy készletnyilvántartási okból olyan termék jelenik meg a webáruházban, ami a valóságban nincs készleten az üzletben. Az esetleges problémák elkerülése véget a Megrendelőnek érdemes előzetesen telefonon érdeklődni.
- A rendszerünk naponta kétszer szinkronizálja a weboldal készletnyilvántartását a raktárkészlet nyilvántartó rendszerünkkel, így előfordulhat, hogy a leadás pillanatában még raktáron lévőnek mutatja a terméket, azonban azt már más megrendelte vagy a boltban eladásra került. Ilyen esetekben a vevővel cégünk haladéktalanul felveszi a kapcsolatot.
- A megrendelt termékkel kapcsolatos problémákkal, panaszokkal kapcsolatban a Kereskedő által megadott elérhetőségeket használja.
- A Kereskedő és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
- A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Kereskedő tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Adatvédelmi tájékoztató tartalmazza.
- Rendelések feladása elektronikus úton, a http://www.pecakunyho.hu/ webcímen keresztül történik az alábbiak szerint:
- SZERZŐDÉSSZEGÉS, HIBÁS TELJESÍTÉS
- Elállási/Felmondási jog
- A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Megrendelő a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Megrendelő jogosult a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
- Elállási jogát a fogyasztó gyakorolhatja nyilatkozatminta igénybevételével, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
- A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.
- Ha a Megrendelő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásbeli formában elekotronikus úton a info@pecakunyho.hu email címre, vagy postai úton az alábbi címre: 8200 Veszprém, 8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29.
- Az elállási/felmondási nyilatkozat megtételének egyértelműnek kell lennie.
- A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Az elállás/felmondás hatályát a Kereskedő tudomásszerzésétől kell számítani. Elektronikus úton megküldött elállás/felmondás esetén a Kereskedő tudomásszerzését a megküldés napján vélelmezni kell.
- Cégünknél mennyiségi akciók is elérhetők, azaz valamennyi darab teljes árú termék megvásárlása esetén az utolsó-legolcsóbb darab kedvezményesen vagy akár ingyen kerül a vásárlóhoz. Az ilyen akciós csomag ajánlatok esetében, amennyiben csak néhány darabtól szeretne elállni, akkor az akció feltételei már nem teljesülnek, így a pénzügyi rész is változik. Ilyen esetekben kérjük a teljes csomag visszaküldését és az attól való elállást vagy amennyiben mégiscsak néhány darab esetén szeretné gyakorolni az elállási jogát, úgy a pénzügyi rész egyeztetése érdekében az elállási nyilatkozat beérkezését követően felvesszük Önnel a kapcsolatot, elektronikusan vagy telefonon.
- Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Kereskedő visszatéríti részére az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Kereskedő által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
- A visszatérítés során a Kereskedő az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
- A Kereskedő a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte a Kereskedő részére: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- A Megrendelő köteles a Kereskedő számára vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
- A termék visszaküldésének költségét a Megrendelő viseli.
- A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Azaz a megrendelő csak olyan mértékben nézheti/próbálhatja meg a terméket, ahogy azt a boltban is meg tudná tenni.
- Az elállás, illetve felmondás joga nem áll fenn a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban meghatározott esetekre, így különösen:
- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- melyek természetüknél fogva nem szolgáltathatók vissza, illetve a csomagolás megbontásával, használatba vétellel már nem lehet újként értékesíteni. Ilyen termékek például:
– a ruházati- és lábbeli ápolószerek, gázpalackok, kozmetikai termékek (pl. naptej), csomagolt italporok, élelmiszerek.
– a személyes biztonságot szolgáló, egyéni védőeszköznek minősülő termékek, mint például karabinerek, beülő hevederek, biztosító eszközök, egyéb magasból való lezuhanás ellen védő egyéni védőeszközök. - átvétel után megsérült termékekre;
- Elállás/felmondás minta:
- A Megrendelő az elállási/felmondási nyilatkozat megtételét az alábbi minta megfelelő kitöltésével teheti meg.:
- Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.)……………………………………………..
- Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)
- Szerződéskötés időpontja:……………………………………………….
- A fogyasztó(k) neve:……………………………………………………..
- A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………
- A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)…………………….
- Kelt:……………………………………
- Kellékszavatosság
- Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
- szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159 (4) bekezdésében meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
- A kijavítást vagy kicserélést a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
- A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
- Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyezhetetlen. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a fogyasztónak köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Megrendelő és Kereskedő közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló – szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. A fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
- Termékszavatosság
- Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
- A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás
- A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait – így különösen, de nem kizárólagosan a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogait – nem érinti.
- A jótállási kötelezettségek teljesítése és az azzal kapcsolatos költségek a fogyasztási cikk eladóját terhelik. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
- A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
- Amennyiben a jótállási jegyet a fogyasztó részére nem adják át, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni akkor is, ha a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, nyugtát vagy számlát bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (pl. blokkal) érvényesíthetőek.
- A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezésnek a napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállási jegyen rögzítették.
- A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék árától függően 1, 2, vagy 3 évig tart.
- A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozással közölni.
- Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős.
- A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
- Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett bármelyik békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet.
- A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján a fogyasztó választásaszerint:
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
- az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti,
- a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ilyenkor a termék vételára visszajár a fogyasztónak. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. Kérjük, hogy a jótállási jegyet gondosan őrizze meg!
- Kijavítás, kicserélés szabályai:
- A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni.
- A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
- A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
- A kijavítás során a termékbe kizárólag új alkatrész építhető be.
- A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a 15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
- A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
- Ha a fent megjelölt jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
- Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
- Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.
- Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
- Ha a jótállási jegyen rögzített jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a fogyasztó a vonatkozó jogszabályok alapján nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
- Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
- Kizárólag az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta fogadható el, amely követelmény a jótállási jegy által megkövetelt számlák, nyugták, bizonylatok mindegyike esetén alkalmazandó. Kérjük, hogy a jótállási jegyet gondosan őrizze meg!
- Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
- A jótállási felelősségvállalás – különösen, de nem kizárólag – az alábbi esetkörökre nem terjed ki:
- szakszerűtlen üzembe helyezés, ha az üzembe helyezést nem a vállalkozás vagy annak megbízottja végezte el továbbá, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés nem a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza;
- nem rendeltetésszerű használat;
- karbantartási kötelezettség elmulasztása; helytelen tárolás, kezelés, rongálás; amennyiben a hibát elemi kár, természeti csapás okozta.
- Kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének helye a Kereskedő telephelye
- Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
- A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért a Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik.
- Kereskedő köteles jelen ÁSZF megismerésének a lehetőségét minden –vele szerződést kötő- személy részére biztosítani. Az ÁSZF-ben foglaltak –külön, szerződésbe foglalás nélkül is- kötelezően alkalmazandóak a Kereskedő, és a vele szerződő felek közötti jogviszonyokban.
- Elállási/Felmondási jog
- VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK
A webáruház működésére, illetve az ÁSZF-ben nem rendezett kérdésekre vonatkozóan az alábbi jogszabályok tartalmazzák a leglényegesebb szabályokat:
- évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról
- évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
- évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
- 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályairól
- A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet
Kelt. Veszprém 2024.01.11.