Általános Szerződési Feltételek

  1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
    1. Jelen dokumentum Balatoni Horgászcentrum Kft. (székhely: 8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29., cégjegyzékszám: 19-09-510138, adószám 14216033-2-19), mint a Peca-kunyhó Horgászáruház üzemeltetője, valamint a termék megrendelője között létrejövő jogviszonyt szabályozza – továbbiakban: Szerződés.
    2. Balatoni Horgászcentrum Kft. vagy Kereskedő, valamint Megrendelő a továbbiakban külön-külön Fél, együttesen Felek között.
    3. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint az abban foglaltak értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény vonatkozó rendelkezéseire.
    4. Felek közös akaratukból fakadóan szolgáltatások igénybevételére vonatkozó egyéni feltételrendszert külön, egyedi szerződésbe foglalhatnak, amely esetben azonban a Felek közötti megállapodás jelen dokumentumot kiegészíti. Jelen ÁSZF rendelkezéseivel ellentétes feltételek kikötése esetén a Felek közötti egyedi szerződés rendelkezései az irányadók.
  2. A MEGRENDELÉS MENETE 
    1. Rendelések feladása elektronikus úton, a http://www.pecakunyho.hu/ webcímen keresztül történik az alábbiak szerint:
      1. A Megrendelő tetszés szerint kiválaszthatja a honlapon található, megvásárolni kívánt terméket.
      2. Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a “Kosárba rakom” gombra kattintva, kezdeményezheti az áru vásárlását. A termék mennyiségét is tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja. Az alapértelmezésben a Kereskedő minden alkalommal 1 db-ot ajánl fel. A következő ablakban, a Megrendelő eldöntheti, hogy további termékeket választ, vagy véglegesíti a megrendelését.
      3. A kosár tartalma böngészés közben bármikor megtekinthető, változtatható, törölhető. Ha a Megrendelő törölni kívánja a megrendelés bármelyik elemét, akkor a képernyő felső részében található kosár ikonra kattintva a törölni kívánt termék melletti “X” (törlés) ikonnal van lehetősége. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket rendelhet meg. Mindaddig nem kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg a Megrendelő nem véglegesítette a kosár tartalmát, azaz a megrendelését.
      4. A megrendelés leadása előtt a Megrendelő köteles leellenőrizni a szállítási címet, majd a tovább gombra kattintva kiválasztja a szállítási módot. A tovább gomb segítségével kiválaszthatja a fizetési módot. A legutolsó oldalon a rendelés feladása ablakban véglegesítheti a megrendelést, a Kereskedő munkatársának üzenhet a szállítással és rendelésével kapcsolatban. A megrendelés véglegesítésével a Megrendelőnek fizetési kötelezettsége keletkezik.
      5. A megrendelés véglegesítésekor a Kereskedő email-en visszaigazolást küld a Megrendelőnek vásárlási szándékáról.
    2. A Kereskedő megrendeléssel kapcsolatos felelőssége:
      1. A megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve bármely egyéb, ebből adódó problémáért, hibáért a Kereskedő nem vállal felelősséget.
      2. Amennyiben a Kereskedő. minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére (különös tekintettel, de nem kizárólagosan a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra), akkor a Kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem a megrendelést követően felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
    3. A vételár meghatározása, fizetés teljesítése:
      1. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.
      2. Bankkártyás fizetés esetén az alábbi szolgáltatót vesszük igénybe:
        • myPOS Hungary Kft. (székhely: 1136 Budapest, Balzac utca 37. mf 2.; adószám: 27832840-2-41, cégjegyzék szám: 01-09-399744)
      3. A Szállítási költség Magyarország területén belül az alábbiak szerint alakul:
        • 0 – 19.999,-Ft közötti vásárlás esetén átutalással, online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel házhozszállítás esetén: 1.890Ft
        • 20.000 Ft – 39.999,-Ft közötti vásárlás esetén átutalással, online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel GLS csomagpontra történő kézbesítéskor:    1.690Ft
        • 40.000,-Ft felett átutalással, online kártyás fizetéssel vagy utánvéttel: költségmentes
      4. Az utánvétellel rendelt csomagok készpénzkezelési költsége egységesen: 790 Ft.
      5. Személyes átvétel esetén szállítási díj nem került felszámolásra.
      6. A Kereskedő túlméretes termék esetén csomagolási költséget számíthat fel.
    4. Fizetés feltételei: 
      1. A leadott megrendelést rendeléskor bankkártyával, vagy átutalással, vagy a csomag kézhezvételekor, utánvétellel, a kézbesítőnek, illetve személyes átvétel során a Kereskedő munkatársának fizeti. A vételár mindig a megrendelt áru mellett feltüntetett fogyasztói ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t. Átutalás esetén a szállítási idő meghosszabbodhat, mivel az összeg bankszámlára történő beérkezését követően kerül feladásra a csomag.
      2. Kuponos akciók esetében a kuponon szereplő kedvezmény csak teljes árú termékeknél vehető igénybe, más promóciókkal nem összevonható és a kupon akció feltételeinek (határidő, minimális rendelési érték stb.) teljesülniük kell!
      3. A fogyasztó által megvásárolt ajándékutalvány (ajándékkártya) egy alkalommal használható fel.
      4. Az ajándékutalványt (ajándékkártyát) a vásárlástól számított 1 éven belül fel kell használni (le kell vásárolni), az ajándékutalvány (ajándékkártya) a vásárlásától számított egy éven túl nem használható fel.
      5. Egy terméknek a megvásárláshoz egy ajándékutalvány (ajándékkártya) használható fel.
      6. Kupon és ajándékutalvány (ajándékkártya) együttesen nem használható fel azonos termék vásárláshoz.
      7. Az akció csak a meghirdetett időtartamra vonatkozik. Az ilyen vásárlások adatvédelmi szempontból semmiben nem térnek el a normál webáruházi vásárlásoktól.
    5. A szerződés rögzítése, a megrendelés nyomon követése:
      1. A visszaigazolás elküldésével a megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A szerződés nyelve: magyar.
      2. A megrendeléseket (Szerződés) a Megrendelő iktatja, továbbá adathordozón a megrendelő által hozzáférhető, ellenőrizhető formában a megrendeléstől számított 5 évig tárolja.
      3. A környezet védelme iránt elkötelezett Kereskedő az elektronikus úton leadott megrendelések teljesítéseiről kiállított számlát a Megrendelő által megadott elektronikus levelezési címre elektronikus levélben küldi meg Megrendelő részére.
      4. A Megrendelő a rendelésről a Vevőszolgálaton keresztül kaphat tájékoztatást.
      5. Kereskedő a GLS futárszolgálattal szállíttat. Amennyiben a megkapott tájékoztatás alapján a termék a futárszolgálatnak átadásra került, a Megrendelő termék kiszállításáról a futárszolgálatoknál is érdeklődhet.
    6. Szállítási feltételek (A rendelés kézbesítése, a termék átvétele):
      1. Amennyiben a megrendelés tartalma a megrendelő által megerősítésre került, a kézbesítés az alábbi módon lehetséges:
        • Személyes átvétellel: Peca-kunyhó Horgászáruház (8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29.)
        • Kézbesítés a megrendelő által megadott címre.
      2. A csomag kiszállítása futárszolgálat igénybevételével történik. A Kereskedő az alábbi futárszolgálatot veszi igénybe:
        • GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.), továbbiakban Futárszolgálat
          Miután a Kereskedő a megrendelt csomagot átadta a futárszolgálatnak, a Megrendelőnek küld egy értesítő e-mailt, illetve telefonon megkeresi, mely során tájékoztatást nyújt a csomag várható kézbesítésének napjáról.
      3. A Kereskedő által vállalt kiszállítási határidő a megrendeléstől számított 7 munkanap. A kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között. Készlethiány, illetve egyéb kiszállítási akadály esetén a Kereskedő ettől eltérhet.
      4. Az általános kiszállítási időtől való eltérés esetén a Kereskedő köteles tájékoztatni a Megrendelőt. Amennyiben a Megrendelőnek a módosult kiszállítási határidő miatt a termék megvásárlása nem áll érdekében, a Szerződéstől elállhat.
      5. A termék –futárszolgálatnak történő átadását követően- a termék kiszállítására, illetve a Kereskedő és a Futárszolgálat felelősségére a közöttük fennálló külön megállapodás irányadó azzal, hogy az a Kereskedő – jelen ÁSZF-ben megállapított – felelősségét nem módosíthatja.
      6. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat tájékoztatja a Megrendelőt, mely a megismételt kézbesítés időpontjáról. A futárszolgálat két kísérletet tesz a csomag átadására. Amennyiben többszöri próbálkozásra sem tudja kézbesíteni a csomagot, és a csomag meg nem érkezését a Kereskedő Megrendelőszolgálatán jelzi a megrendelő, a Szállító a postaköltség felszámításával újra kipostázza a csomagot. Amennyiben a Kereskedő egy címről több alkalommal is visszakapja a csomagot, a megrendelést törli, és a továbbiakban csak előre fizetés esetén küldi ki a megrendelt árut.
      7. A leszállításra került termékekről a Kereskedő részletes számlát küld a Megrendelőnek elektronikus formában környezetvédelmi okokból. A megrendelő eltérő nyilatkozata hiányában- a Vevő címe megegyezik a szállítási címmel.
    7. A megrendeléssel kapcsolatos problémák, panaszok:
      1. Ha a megrendeléssel kapcsolatban bármilyen probléma lép fel (pl. készlet nyilvántartási hibák), Vevőszolgálat felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot telefonon vagy e-mailben, és tájékoztatja a problémáról és a lehetséges megoldásokról.
      2. Amennyiben a vásárlása során bármilyen panasza merül fel, úgy reklamációját kérjük jelezze
        • személyesen a Balatoni Horgászcentrum Kft üzlethelyiségében Peca-kunyhó Horgászáruház (8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29. ) vagy
        • e-mailben az info@pecakunyho.hu címen, vagy
        • telefonon a +36 30 531-9493számon.
      3. Amennyiben a vállalkozással nem tudja rendezni a vitát, úgy a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalhoz, valamint a vállalkozás székhelye szerinti békéltető testülethez fordulhat.
        • Veszprém Vármegyei Kormányhivatal, Hatósági Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály:
        • Cím: 8200, Veszprém, Megyeház tér 1.
        • Telefonszám: +36 88/550-510
        • E-mail: veszprem.fogyasztovedelem@veszprem.gov.hu
      4. Elképzelhető, hogy technikai vagy készletnyilvántartási okból olyan termék jelenik meg a webáruházban, ami a valóságban nincs készleten az üzletben. Az esetleges problémák elkerülése véget a Megrendelőnek érdemes előzetesen telefonon érdeklődni.
      5. A rendszerünk naponta kétszer szinkronizálja a weboldal készletnyilvántartását a raktárkészlet nyilvántartó rendszerünkkel, így előfordulhat, hogy a leadás pillanatában még raktáron lévőnek mutatja a terméket, azonban azt már más megrendelte vagy a boltban eladásra került. Ilyen esetekben a vevővel cégünk haladéktalanul felveszi a kapcsolatot.
      6. A megrendelt termékkel kapcsolatos problémákkal, panaszokkal kapcsolatban a Kereskedő által megadott elérhetőségeket használja.
      7. A Kereskedő és a megrendelő közötti, a megrendeléssel kapcsolatos fogyasztói viták rendezéséhez a Megrendelőnek (fogyasztónak) lehetősége van az Online Vitarendezési Platform használatára. A vitarendezési platform az alábbi ODR linken érhető el: http://ec.europa.eu/odr
      8. A Megrendelő adatait a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi ellenőrizhetősége érdekében a Kereskedő tárolja. Az adatok kezelésére vonatkozó részletes szabályokat az Adatvédelmi tájékoztató tartalmazza.
  3. SZERZŐDÉSSZEGÉS, HIBÁS TELJESÍTÉS
    1. Elállási/Felmondási jog
      1. A termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Megrendelő a termék átvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a Megrendelő jogosult a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
      2. Elállási jogát a fogyasztó gyakorolhatja nyilatkozatminta igénybevételével, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
      3. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja között is gyakorolhatja.
      4. Ha a Megrendelő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásbeli formában elekotronikus úton a info@pecakunyho.hu email címre, vagy postai úton az alábbi címre: 8200 Veszprém, 8200 Veszprém, Cholnoky Jenő utca 29.
      5. Az elállási/felmondási nyilatkozat megtételének egyértelműnek kell lennie.
      6. A Megrendelő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát. Az elállás/felmondás hatályát a Kereskedő tudomásszerzésétől kell számítani. Elektronikus úton megküldött elállás/felmondás esetén a Kereskedő tudomásszerzését a megküldés napján vélelmezni kell.
      7. Cégünknél mennyiségi akciók is elérhetők, azaz valamennyi darab teljes árú termék megvásárlása esetén az utolsó-legolcsóbb darab kedvezményesen vagy akár ingyen kerül a vásárlóhoz. Az ilyen akciós csomag ajánlatok esetében, amennyiben csak néhány darabtól szeretne elállni, akkor az akció feltételei már nem teljesülnek, így a pénzügyi rész is változik. Ilyen esetekben kérjük a teljes csomag visszaküldését és az attól való elállást vagy amennyiben mégiscsak néhány darab esetén szeretné gyakorolni az elállási jogát, úgy a pénzügyi rész egyeztetése érdekében az elállási nyilatkozat beérkezését követően felvesszük Önnel a kapcsolatot, elektronikusan vagy telefonon.
      8. Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Kereskedő visszatéríti részére az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Megrendelő a Kereskedő által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
      9. A visszatérítés során a Kereskedő az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Megrendelő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Megrendelőt semmilyen többletköltség nem terheli.
      10. A Kereskedő a visszatérítést mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Megrendelő nem igazolta, hogy azt visszaküldte a Kereskedő részére: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
      11. A Megrendelő köteles a Kereskedő számára vagy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
      12. A termék visszaküldésének költségét a Megrendelő viseli.
      13. A Megrendelő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Azaz a megrendelő csak olyan mértékben nézheti/próbálhatja meg a terméket, ahogy azt a boltban is meg tudná tenni.
      14. Az elállás, illetve felmondás joga nem áll fenn a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban meghatározott esetekre, így különösen:
        • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
        • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
        • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
        • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
        • melyek természetüknél fogva nem szolgáltathatók vissza, illetve a csomagolás megbontásával, használatba vétellel már nem lehet újként értékesíteni. Ilyen termékek például:
          – a ruházati- és lábbeli ápolószerek, gázpalackok, kozmetikai termékek (pl. naptej), csomagolt italporok, élelmiszerek.
          – a személyes biztonságot szolgáló, egyéni védőeszköznek minősülő termékek, mint például karabinerek, beülő hevederek, biztosító eszközök, egyéb magasból való lezuhanás ellen védő egyéni védőeszközök.
        • átvétel után megsérült termékekre;
    2. Elállás/felmondás minta:
      1. A Megrendelő az elállási/felmondási nyilatkozat megtételét az alábbi minta megfelelő kitöltésével teheti meg.:
      2. Címzett: (Itt szükséges a vállalkozás nevének, postai címének, és – ha van – telefonszámának, telefax-számának és elektronikus levelezési címének megjelölése.)……………………………………………..
      3. Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: (Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése)
      4. Szerződéskötés időpontja:……………………………………………….
      5. A fogyasztó(k) neve:……………………………………………………..
      6. A fogyasztó(k) címe:………………………………………………………
      7. A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)…………………….
      8. Kelt:……………………………………
    3. Kellékszavatosság
      1. Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
        • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
        • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja,
        • szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a Ptk. 6:159 (4) bekezdésében meghatározott feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
      2. A kijavítást vagy kicserélést a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel- megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
      3. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
      4. Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyezhetetlen. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a fogyasztónak köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
      5. Megrendelő és Kereskedő közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására irányuló – szerződés esetén a Fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát az Eladó költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. A fogyasztó a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
    4. Termékszavatosság
      1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a Megrendelő – választása szerint kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
      2. Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
      3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
      4. Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
      5. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
      6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
        • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
        • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
        • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
      7. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
      8. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. A Megrendelő a termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
    5. Jótállás
      1. A jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait – így különösen, de nem kizárólagosan a kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogait – nem érinti.
      2. A jótállási kötelezettségek teljesítése és az azzal kapcsolatos költségek a fogyasztási cikk eladóját terhelik. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
      3. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
      4. Amennyiben a jótállási jegyet a fogyasztó részére nem adják át, a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni akkor is, ha a fogyasztó az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, nyugtát vagy számlát bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (pl. blokkal) érvényesíthetőek.
      5. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezésnek a napjával kezdődik, ennek dátumát a jótállási jegyen rögzítették.
      6. A jótállási igény érvényesíthetőségének határideje a felek között létrejött szerződés teljesítésétől, vagyis a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásától vagy az üzembe helyezésének napjával kezdődik és a termék árától függően 1, 2, vagy 3 évig tart.
      7. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozással közölni.
      8. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó a felelős.
      9. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
      10. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett bármelyik békéltető testületnél eljárást kezdeményezhet.
      11. A jótállás keretében belül a jótállási igénye alapján a fogyasztó választásaszerint:
        • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállás teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet;
        • az ellenszolgáltatás (termék ára) arányos leszállítását igényelheti,
        • a szerződéstől elállhat, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ilyenkor a termék vételára visszajár a fogyasztónak. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
      12. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szerint. Kérjük, hogy a jótállási jegyet gondosan őrizze meg!
    6. Kijavítás, kicserélés szabályai:
      1. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni.
      2. A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
      3. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
      4. A kijavítás során a termékbe kizárólag új alkatrész építhető be.
      5. A vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
      6. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás legkésőbb a 15. napon a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
      7. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
      8. Ha a fent megjelölt jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
      9. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
      10. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni.
      11. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
      12. Ha a jótállási jegyen rögzített jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -,  valamint ha a fogyasztó a vonatkozó jogszabályok alapján nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni.
      13. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, nyugtán, számlán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ez a szabály az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, motoros vízi járműre nem vonatkozik.
      14. Kizárólag az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta fogadható el, amely követelmény a jótállási jegy által megkövetelt számlák, nyugták, bizonylatok mindegyike esetén alkalmazandó. Kérjük, hogy a jótállási jegyet gondosan őrizze meg!
      15. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
      16. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
      17. A jótállási felelősségvállalás – különösen, de nem kizárólag – az alábbi esetkörökre nem terjed ki:
        • szakszerűtlen üzembe helyezés, ha az üzembe helyezést nem a vállalkozás vagy annak megbízottja végezte el továbbá, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés nem a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza;
        • nem rendeltetésszerű használat;
        • karbantartási kötelezettség elmulasztása; helytelen tárolás, kezelés, rongálás; amennyiben a hibát elemi kár, természeti csapás okozta.
      18. Kötelező jótállás alá tartozó termékek esetében a jótállási igény érvényesítésének helye a Kereskedő telephelye
      19. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető.
      20. A nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért a Megrendelő teljes körű felelősséggel tartozik.
      21. Kereskedő köteles jelen ÁSZF megismerésének a lehetőségét minden –vele szerződést kötő- személy részére biztosítani. Az ÁSZF-ben foglaltak –külön, szerződésbe foglalás nélkül is- kötelezően alkalmazandóak a Kereskedő, és a vele szerződő felek közötti jogviszonyokban.
  4. VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK

A webáruház működésére, illetve az ÁSZF-ben nem rendezett kérdésekre vonatkozóan az alábbi jogszabályok tartalmazzák a leglényegesebb szabályokat:

  • évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról
  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályairól
  • A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló 524/2013/EU rendelet

 

Kelt. Veszprém 2024.01.11.